Saturday, March 28, 2009

aku yg rasa bertuah..(owest look on d bright side)

aritok tek aku smpt meng'muhasabah' kan drk aku jap..ehehehe..so entry aku ari tok bertopik.."aku yg rasa bertuah"..byk reason sebenanya..apa nk aku dpt trace dlm drk aku iaitulah as follows..

1) first thing first yang buat aku rs bertuah is aku dilahirkan ke dunia tok..alhambdulillah..;) sebab aku di brik peluang utk merasa nikmat Tuhan kt dunia Nya tok..n aku d brik peluang utk merasa kewujudan & kekuasaan Nya..

2) then, aku rasa bertuah sbb aku dilahirkan sbg seorg wanita..chewah..tang tuwaija jak bunyi wanita ya..heheheh...knk??hmm...bcoz aku dpt rs pakei makeup..ahahks...actualy, bcoz wanita ialah hiasan dunia...n seindah hiasan is wanita solehah..so, i realy wish i could be 1 of those someday...insyaAllah...amiiiin...suma angkt tgn aih..hehehe..

3) aku rasa bertuah juak sbb aku jd anak kpd incik awgku perseh pengiran abu bakar bersama puan dyg norsiah awg bema..haa...aku rs bertuah jd anak cdak bcoz aku ada parents nk best..sporting.. even strict..suka belagu..hihi...n d most important thing is bcoz they love me so muchhh...nya tok abok & yan ku..;)





4) aku rasa bertuah sebab aku ada nama nk pelik..DAYANGKU HAJARUL BISTARI..hehehe...xda org nm mcm aku tok..so u guys boleh pilih la mok tggah aku cmnei..haha..yala molah aku rs bertuah juak..;p

5) aku rasa bertuah sbb aku dpt blaja kt tpt nk x pnh ada lam wishlist aku..huu...thank God..yala rezeki nama nya..bcoz it is 1 of d great institutions kt Msia..;)hopefully aku blh success..

6) last but not least..aku rs bertuah sbb i'll turn 23 yrs old dis year..so, aku bersyukur lalu2 ngn Nya coz agk brik peluang ngn aku utk search for myself n jd Khalifah Nya kt Bumi tok..apa nk aku hrp dari drk aku is berjaya di dunia & akhirat..

hmm....apa nk dh tetulis as above ya adlh utk renungan kita semua..hehehe...nk jaik jd kn sempadan..nk bait jadikan tauladan..hihihi...;p

peace...:)

4 comments:

  1. alhamdulillah..
    semua manusia nang patut rasa bertuah & bersyukur...
    betul sik DAYANGKU HAJARUL BISTARI?hehehe.
    nang bertuah..nama yg unik..

    ReplyDelete
  2. erolnukman..
    hihihi...mena pdh incik ya..heheh..ada org lgsg xpat ngga dunia tok owh..huu...thanx nway..;)

    ReplyDelete
  3. suka dgr suma ya.. :) pasya syukur mena2.. kita lhir dbah agama Nya

    ReplyDelete
  4. iman..
    makaseh2 sbb suka dgr suma2 ya..hehehe..;)

    ReplyDelete